Valige oma riik või piirkond.

EnglishFrançaispolskiSlovenija한국의DeutschSvenskaSlovenskáMagyarországItaliaहिंदीрусскийTiếng ViệtSuomiespañolKongeriketPortuguêsภาษาไทยБългарски езикromânescČeštinaGaeilgeעִבְרִיתالعربيةPilipinoDanskMelayuIndonesiaHrvatskaفارسیNederland繁体中文Türk diliΕλλάδαRepublika e ShqipërisëአማርኛAzərbaycanEesti VabariikEuskera‎БеларусьíslenskaBosnaAfrikaansIsiXhosaisiZuluCambodiaსაქართველოҚазақшаAyitiHausaКыргыз тилиGalegoCatalàCorsaKurdîLatviešuພາສາລາວlietuviųLëtzebuergeschmalaɡasʲМакедонскиMaoriМонголулсবাংলা ভাষারမြန်မာनेपालीپښتوChicheŵaCрпскиSesothoසිංහලKiswahiliТоҷикӣاردوУкраїнаO'zbekગુજરાતીಕನ್ನಡkannaḍaதமிழ் மொழி

ADAS käivitab millimeetrise laineradari buumi ja tulevasest tipptasemel autonoomsest sõitu võimaldavast kõrge eraldusvõimega pildiradarist võib saada peategelane



Viimase kahe aasta jooksul on tarbesõidukite turu nõudlus ADASe kokkupanemise ja leviku järele jätkuvalt kasvanud. Samal ajal on paljud riigid järjestikku võtnud sõidukite standardvarustusse automaatse hädapidurdussüsteemi (AEB), mis on põhjustanud millimeetri laineradarite turu kiire tõusu.

Võrreldes optiliste tehnoloogiatega, näiteks 3D ToF ja visuaalse pildindusega, on millimeetri laineradaril suurem ulatus ja tugevus. Sellel on teatud eelised keskmise ja pika vahemaa tagant ning liikuvate objektide tuvastamisel ning samas rakenduses on installatsioonide arv suhteliselt väike. Parandatud millimeetrine laine võib olla sobilik mitmesuguste mitmepunkti tuvastamise rakenduste jaoks.

Turu tugev arengupotentsiaal meelitab loomulikult paljusid autoosade tarnijaid ja kiipide tootjaid kõrgel pinnal konkureerima. Kuidas sensori kiipide valdkonnas hiiglasena TI silma paistab?

TI mikroneti andmetel pakuvad TI suure jõudlusega RFCMOS MMIC kiibid (AWR2243, AWR1243) ja ühekiibilised lahendused (AWR1843, AWR1642) väljundvõimsuse ning faasi- ja mürakontrolli kõige silmapaistvamat kombinatsiooni turul, omades samas kõige arenenumat digitaalne funktsioonimoodul realiseerib kiire ja paindliku säutsumiste konfigureerimise ja sisseehitatud FuSa jälgimise ning ei vaja nende ülesannete täitmiseks peamist juhtimiskiipi liigset osalemist ja koormust.

Üha enam rakendusstsenaariume nõuab, et millimeetri laineanduritel pole mitte ainult tajuvõime, vaid ka reaalajas otsuste tegemine kohalikul poolel, vältides samal ajal häireid, mis seab praegusele millimeetri laine radariturule uusi nõudeid ja väljakutseid. TI teatas, et TI millimeetri laineandurid toetavad 60 GHz sagedusala tooteid ja 77 GHz sagedusala tooteid. Praegu kasutatakse 60 GHz sagedusriba tooteid enamasti tööstuslikes sagedusribades ja auto siseruumide tuvastusrakendustes, näiteks liikmete tuvastamisel ja juhtimisel kokpitis. Märgi tuvastamine. Sõiduki salongi tuvastamise rakenduses olev 60GHz sagedusriba ei häiri sõiduki 77GHz radari signaali.

TI radarikiibil on sisseehitatud HWA moodul ja moodulil HWA2.0 on FFT mootoril signaali eeltöötluse funktsioon häireallika asukoha tuvastamiseks ja häirete mõju nõrgendamiseks, pannes kaks radarit töötama samal sagedusribal samal ajal. Ei põhjusta üksteisega tugevat signaali ülekandmist ega mõjuta jõudlust.

Areng ADAS-ist kõrgetasemeliseks autonoomseks sõiduks on soodustanud millimeetri lainekujutiste radarite turu kasvu. Kuid praegune tööstusharu on endiselt ADAS-i populariseerimisetapis. Milliseid väljakutseid toob kõrgetasemelise autonoomse sõidu maandumine tulevikus millimeetri lainega pildistamisradari turule?

TI teatas ka, et autonoomsete sõiduvajaduste kõrgema taseme saavutamiseks nõuab kõrgresolutsiooniga pildistamisradar nii pikamaa sihtmärkide tuvastusvõimet kui ka suure nurga eraldusvõimet. Näiteks peab süsteem suutma eristada 250 meetrit eemal Kaks väikest autot, mis sõidavad külgnevatel radadel samas suunas ja sama kiirusega, mis nõuab, et süsteemil oleks sihtmärgi tuvastamise võime väiksem kui 1 kraadine eraldusvõime; teises näites peab süsteem suutma ära tunda 200 meetri kaugusel asuva silla all asuva parkimise või tunnelis oleva auto, mis eeldab, et süsteemil peaks olema vertikaalsuunas nurklihe vähem kui 1 kraad. Need väljakutsed nõuavad kõrge eraldusvõimega pildiradarit.

Tulevikku vaadates usub TI, et kõrgresolutsiooniga pildistamisradari ja liidar eksisteerivad turul koos ja täiendavad üksteist. Madala taseme autonoomse sõidu turul (tase 0-3), kus kehtivad madalad kulud, on millimeetri laineradarite ja kaamerasüsteemide kasutamine tavalisem, kuna süsteemi kulutõhusus on kõrgem.